Thuislevering

Makro's Prijsgarantie

Makro is een Cash and Carry. In principe neem je zelf je aankopen mee. Bij bepaalde producten is dat echter moeilijk of zelfs onmogelijk. Daarom is bij een aanbieding vaak gratis thuislevering voorzien. Zo niet, dan kan Makro ervoor zorgen dat je aankopen bij jou thuis worden geleverd. Binnen 6 werkdagen, binnen de 48 uren of zelfs binnen de 24 uren na aankoop.


Gewoon transport binnen 6 werkdagen

  1. Levering op ± de 6e werkdag na aankoop
  2. Aansluiting op het bestaande netwerk (wasautomaten, droogtrommels en vaatwassers)
  3. Terugname van het oude toestel en van de verpakking
  4. ’s Morgens voor de levering ontvang je een bevestiging per SMS en één uur vooraf volgt nog een verwittiging per telefoon.

48u thuisbezorging

  1. Levering op de 2e werkdag na aankoop
  2. Aansluiting op het bestaande netwerk (wasautomaten, droogtrommels en vaatwassers)
  3. Terugname van het oude toestel en van de verpakking
  4. ’s Morgens voor de levering ontvang je een bevestiging per SMS en één uur vooraf volgt nog een verwittiging per telefoon.

(enkel voor aanbiedingen die met het 48u-logo in de folder staan afgebeeld)

Algemene voorwaarden

Wij leveren je aankopen binnen de afgesproken periode in de originele verpakking en op de plaats van bestemming indien de goederen door de deuren kunnen en de verdieping normaal te bereiken is via trap en/of lift.

De artikelen worden in jouw bijzijn uitgepakt en geplaatst waar je dat wil (voor aansluiting, zie specifieke voorwaarden hieronder).

Opgepast! Sommige transporteurs leveren slechts tot aan de eerste drempel, maar dat staat dan duidelijk vermeld in de folder.

Voor tarieven en termijnen kun je terecht bij de infobalie van de afdeling waar je het product in kwestie aankoopt.

Tips van de transporteur: METEN IS WETEN

In het geval van grote artikelen is het verstandig om eerst de deuropeningen op te meten om te zien of de artikelen er ook daadwerkelijk door kunnen.

Als je een draaitrap hebt en er grote artikelen boven geplaatst moeten worden, controleer dan of deze artikelen ook door de draai van de trap kunnen.

Specifieke voorwaarden

  • Elektrische huishoudtoestellen worden enkel aangesloten op het bestaande netwerk. Gasaansluiting is niet voorzien.
  • Koelkasten en diepvriezers worden niet aangesloten want na transport mogen die gedurende 24 u niet werken om de koelvloeistof te laten stabiliseren.
  • Amerikaanse koelkasten worden in de verpakking achter de eerste drempel van je woning geplaatst of op een plaats die met een steekwagen bereikbaar is.
  • Wanneer de doorgang te smal is, wordt de koelkast tot voor deze doorgang gebracht.
  • Tv-toestellen kunnen aangesloten worden op het bestaande netwerk. Het toestel wordt niet opgehangen of geprogrammeerd.
  • Inbouwtoestellen worden niet geplaatst of opgehangen.
  • Andere producten (meubelen, fitnesstoestellen...) worden geleverd op de plaats van bestemming, maar niet door de transporteur uitgepakt.


  • Het verpakkingsmateriaal van elektrische toestellen wordt, indien gewenst, meegenomen en milieuvriendelijk afgevoerd. Voor een tv-toestel raden wij je aan de verpakking bij te houden om het veilig te kunnen transporteren bij verhuis of herstelling.
  • Elektrische toestellen moet je bij het uitpakken controleren op schade.
  • Bij wasautomaten wordt de transportbeveiliging verwijderd.
  • Bij aflevering van je nieuw artikel kunnen wij gratis het oud, soortgelijk artikel meenemen. Let daarbij wel op de specifieke voorwaarden.


Specifieke voorwaarden voor het meenemen van oude toestellen

  • Het oude toestel dient compleet, schoon, leeg en transportklaar te zijn.
  • Een wasmachine moet leeggepompt zijn (zie gebruiksaanwijzing van het toestel) en diepvriezers/koelkasten moeten vrij zijn van ijs! Als dat niet zo is, kunnen we je toestel niet meenemen wegens gevaar op beschadiging van de andere toestellen in de vrachtwagen.
  • Een Amerikaanse koelkast moet bij de deur klaarstaan.
  • Ingeleverde apparaten worden verwerkt door Recupel en kunnen achteraf niet meer opgeëist worden.
  • Andere artikelen moeten bij retour geheel gedemonteerd en samen verpakt zijn, anders zal onze transporteur ze niet meenemen (bv. meubelen...).


De levering

  • De dag van de levering krijg je ‘s morgens een SMS-bericht dat je toestel op de vrachtwagen staat en die dag geleverd zal worden. Dit is enkel mogelijk indien je bij aankoop je gsm-nummer hebt doorgegeven.
  • Op de dag van de levering belt onze transporteur je ongeveer één uur voor levering. Zo hoef je niet onnodig te zitten wachten. Uiteraard kunnen wij deze service uitsluitend aanbieden wanneer je telefoonnummer bij ons bekend is.
  • Zorg dat er op de afgesproken leveringsdag en –tijd iemand thuis is.
  • De goederen moeten in de verpakking door de deuren van de woning kunnen. In geval van een appartement, moeten ze ook door de voordeur van de woning en trap en/of lift kunnen passeren. Om verzekeringsredenen kunnen we het toestel pas uitpakken op de plaats van installatie.
  • Indien de goederen naar boven of naar beneden gebracht moeten worden, dient de trap of lift ruim genoeg te zijn en vrij van obstakels om de goederen in de verpakking naar boven of naar beneden te brengen.
  • Verwijder alle obstakels die in de weg kunnen hangen of staan, zoals kastjes, schilderijen, lampen en aan de muur hangende voorwerpen.
  • Dek de vloerbedekking (parket, laminaat, tapijt...) goed af met een plastiek zeil of karton.


Wat bij schade?

Als je bij het uitpakken, in aanwezigheid van de transporteur, schade aan het artikel constateert, zijn er 2 mogelijkheden. Je weigert het toestel en de chauffeur zal het toestel terug meenemen. Contacteer dan de winkel om een nieuw toestel te laten leveren op een door jou gekozen datum. Of je aanvaardt het toestel met lichte schade en je contacteert de winkel zodat er een vergoeding kan voorgesteld worden in overeenstemming met de schade. In beide gevallen moet de chauffeur de schade vermelden op zijn leveringsdocument.

Ook indien je de schade aan het artikel pas constateert na het vertrek van de transporteur, neem je zo snel mogelijk contact op met je winkel. Zij zullen het nodige doen om je verder te helpen.

Indien er door de transporteur schade is aangericht aan je woning en/of artikel, gelieve dit te vermelden op de leveringsbon en door te geven aan de winkel. Doe dit schriftelijk of via e-mail met foto’s om de zaak zo vlot mogelijk af te handelen.

De transporteur zal je vragen om het vervoersdocument te tekenen als bewijs van ontvangst. Hier kun je eventuele afwijkingen op vermelden.