Servicepakket: TV-service

servicepakket-televisie-hero

Thuislevering

Makro is een Cash & Carry. In principe neem je zelf je aankopen mee naar huis. 

Bij grote producten is dat soms moeilijk. Daarom is bij een folderaanbieding vaak gratis thuislevering en installatie voorzien.

  • Er wordt bij aankoop een leveringsdatum afgesproken.
  • Op die datum ontvang je ’s morgens vroeg een e-mail met een schatting van het uur van de levering (tijdsvenster van 2 uur).
  • Je krijgt ook een sms-berichtje met een tijdsvenster van 4 uur.
  • Ongeveer één uur voor levering belt de transporteur je op. Zo hoef je niet onnodig te zitten wachten.
  • Verwijder alle obstakels die in de weg kunnen hangen of staan, zoals je oude televisie, kastjes, schilderijen, lampen en aan de muur hangende voorwerpen.
  • Indien gewenst, sluiten we je nieuwe tv aan op het bestaande netwerk (elektriciteit en kabeldistributie) en wordt de automatische zender­programmering opgestart.
  • We kunnen het verpakkingsmateriaal meenemen. Voor een tv-toestel raden wij echter aan de verpakking bij te houden om het veilig te kunnen transporteren bij een eventuele verhuis of reparatie.
  • Bij aflevering van je nieuwe tv kunnen wij gratis het oude toestel meenemen.
  • Koop je een tv waarvoor geen gratis thuislevering en installatie voorzien is, dan kan Makro ervoor zorgen dat je aankopen tegen een vergoeding bij jou thuis worden geleverd en aangesloten. 

Herstelling

Herstelling onder garantie

Heb je het toestel minder dan 2 jaar geleden gekocht, hou dan zeker de originele factuur klaar, want dan betaal je helemaal niets voor de herstelling.
Als je echter door verkeerd gebruik (lees éérst de handleiding!) het toestel niet aan de praat krijgt en het ter reparatie binnenbrengt, dan wordt het toestel toch aan een diepgaande test onderworpen omdat men een defect vermoedt. Wanneer er dan geen defect blijkt te zijn, dan rekent de hersteldienst hiervoor onderzoekskosten aan.
Heel zelden komt het voor dat een toestel bij het eerste gebruik niet blijkt te werken. Als dit technische defect binnen de 10 dagen na aankoop gemeld wordt, krijg je ofwel een nieuw toestel ofwel een terugbetaling.

Herstelling buiten garantie

Bij een toestel dat buiten de garantieperiode een defect vertoont, kan de hersteller eerst een prijsofferte maken voor de gevraagde herstelling. Als je de reparatie op basis van deze prijsofferte laat uitvoeren, dan betaal je gewoon de herstelkosten.
Als je de prijsofferte niet aanvaardt en de reparatie niet laat uitvoeren, dan worden de onderzoekskosten en de kosten voor het opmaken van de prijsofferte toch gefactureerd.

Herstelling bij Makro

Draagbare goederen (tv’s tot 32”) geef je af aan de infobalie bij de ingang van je Makro-winkel. Wanneer de herstelopdracht uitgevoerd is, wordt je door Makro verwittigd. Enkele merken hanteren ook voor kleine TV’s (tot 32”) het principe “Pick up & Return”. Met andere woorden: ze komen het toestel bij jou thuis afhalen en brengen het hersteld terug.

Herstelling aan huis

Grote tv-toestellen (groter dan 32”) hoef je niet naar Makro te brengen. 

Die worden altijd door de hersteldienst van de fabrikant ofwel bij jou thuis gerepareerd ofwel opgehaald én hersteld teruggebracht. Je kunt daarvoor bellen naar de infobalie van jouw Makro (het telefoonnummer staat op je factuur) en die neemt dan contact op met de hersteldienst van de fabrikant.

Het gaat echter nog sneller wanneer je zelf rechtstreeks contact opneemt met de hersteldienst van de fabrikant!
Klik hier voor de lijst met merknamen en fabrikanten waarop je de telefoonnummers of websites van hun eigen hersteldienst vindt.

Hoe lang duurt een herstelling?

Makro doet er alles aan om je herstelling zo snel mogelijk uit te voeren. Dat lukt ons bijna altijd binnen de drie weken, maximum vier. Als een toestel dat nog onder garantie is, binnen die vier weken niet hersteld is, krijg je het terugbetaald.
Toestellen van minder dan € 50 aankoopwaarde worden binnen de garantie­periode onmiddellijk terugbetaald.