Veelgestelde vragen

veelgesteldevragen-hero-nl

Beste klant,

Heb je vragen over Makro?

Dan kun je hieronder wellicht het antwoord vinden. Vind je het antwoord echter niet, dan kun je steeds contact opnemen met onze klantendienst.



Winkel

Wat zijn de openingsuren?
Makro is open van maandag tot zaterdag tussen 7u15 en 20u en vrijdag tot 21u.Je kunt eten in ons restaurant van maandag tot zaterdag tussen 7u15 en 20u30 en vrijdag tot 21u30. De M-card stand is open van maandag tot vrijdag tussen 10u en 18u, zaterdag van 9u tot 17u.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij Makro?
Je kunt cash betalen, met Bancontact, met Maestro, maaltijdcheques, ecocheques, cadeaubonnen ‘Makro in a box’ en aankoopbonnen van Makro.In het restaurant kun je ook betalen met Proton.
Kredietkaarten worden niet aanvaard bij Makro. Je kunt wel een betaalkaart van Makro aanvragen waarmee je de betaling ook kunt spreiden of gratis krediet krijgen. De M-Card stand in je vestiging zal je alle informatie kunnen verstrekken.

Benzinestation?
Je kunt in elke Makro in België 24/24 uur en 7 dagen op 7 tanken tegen de grootste korting en je hebt er geen Makro-kaart voor nodig. Je kunt er betalen met Bancontact of met Makro’s eigen M-Card. Klik op je winkel voor de benzineprijzen.


Winkel Klantenkaart/Makrokaart Service Contact Jobs Website

Klantenkaart/makrokaart

Wie kan een Makro-kaart aanvragen en hoe?
Iedereen komt in aanmerking voor een Makro-kaart, de procedure is verschillend naargelang je een btw-nummer/ondernemingsnummer hebt of niet.
Je kunt je klantenkaart aanvragen aan de klantenreceptie van jouw Makro-winkel waar ze die meteen voor je aanmaken. Particulieren kunnen ook online een kaart aanvragen. Je ontvangt de kaart dan via de post.
  

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
Je kunt je gegevens wijzigen aan de klantenreceptie van je vestiging.

Kan ik mijn kaart in het buitenland gebruiken? Kan ik een buitenlandse kaart in België gebruiken?
Je kunt een dagpas aanvragen in de Makro of Metro-winkel van je keuze. Let op: Je kan met een Makro-kaart terecht in Makro-winkels, en met je Metro-kaart in Makro en Metro-winkels

Wat is de M-card?
De M-Card MasterCard is een kredietkaart met waaier aan diensten(1). Je kunt je M-Card MasterCard aanvragen aan de M-Card stand van je Makro-winkel. Na goedkeuring krijg je meteen je persoonlijke code en kun je vandaag al kopen en pas volgende maand betalen(1)! De M-Card stand is open van maandag tot vrijdag tussen 10u en 18u en zaterdag van 10u tot 19u.

1. Kredietopening van onbepaalde duur. Onder voorbehoud van aanvaarding van uw dossier door Buy Way Personal Finance nv (BTW BE 0400 282 277 – RPR Brussel), kredietgever, Anspachlaan 1/11, 1000 Brussel. Kredietbemiddelaar: Makro Cash & Carry Belgium nv (BTW BE 0406.952.018 - RPR Antwerpen), Nijverheidsstraat 70, 2160 Wommelgem Voorbeeld: Voor een kredietopening van 1.500 EUR zal het Jaarlijkse Kostenpercentage 12,50% zijn, waarvan 0,02%/maand kaartkosten (variabele jaarlijkse actuariële debetrentevoet 12,24%). 

Let op, geld lenen kost ook geld.


Winkel Klantenkaart/Makrokaart Service Contact Jobs Website

Service/Dienst na verkoop

Wat zijn de voorwaarden in verband met omruiling?
Je mag al je aankopen omruilen* mits het volgen van volgende 4 stappen:
1) Breng je product binnen 10 dagen na aankoop terug naar je Makro-winkel.
2) Breng je originele aankoopfactuur mee
3) Zorg ervoor dat het artikel niet beschadigd en gebruikt werd. Breng zeker alle onderdelen mee terug.
4) Steek alle onderdelen in de originele en onbeschadigde verpakking.
* Uitgezonderd: ondergoed en zwemkledij, goud, geluid-, beeld- en informatiedragers (zoals cd’s en dvd’s), verse producten en diepvriesproducten.

Wat zijn de voorwaarden in verband met garantie?
Je hebt bij Makro recht op alle wettelijke waarborgen.  Je krijgt van Makro twee jaargarantie op alle elektronica. Die geldt zelfs als de fabrikant een kortere garantie aanbiedt. Je originele factuur geldt als garantie¬bewijs. Breng je producten voor herstelling onmiddellijk naar Makro en breng er geen schade aan toe door ze eerst zelf te willen repareren. Anders vervalt je garantie. Soms kan je een herstelling ook rechtstreeks regelen via de leverancier.

Kan ik bij Makro terecht voor een herstelling?
Je kunt op Makro rekenen voor een vlotte herstelling binnen én buiten garantie.
Voor grote toestellen zoals wasmachines, droogkasten, diepvriezers, vaatwassers, boilers, fornuizen en zonnebanken bel je gewoon onze klantendienst op het nummer 078 150 330 en we sturen een hersteller van de fabrikant naar je thuis.
Je defecte televisie komen onze herstellers bij je thuis oppikken. Dat kost de eerste maand na aankoop zelfs helemaal niets. Je kunt de status van je herstelopdracht online volgen.
Kleine toestellen breng je gewoon naar de winkel. Breng best de verpakking en alle accessoires mee. Wij zorgen dan voor de herstelling.
Je kunt de status van je herstelling online volgen en wij sturen je een sms of mail wanneer je je herstelling mag komen afhalen.

Levert Makro aan huis?
Wij leveren je aankopen normaal binnen de zes dagen. Kleeft er een 48u-sticker op je product? Dan brengen onze transporteurs je aankopen zelfs binnen de twee dagen bij je thuis. 
Vraag bij je bestelling aan de infobalie de exacte prijs van de levering.

Kan ik producten bestellen bij Makro?
Makro is een cash-and-carry formule. D.w.z. dat je naar onze winkel komt en het artikel daar aankoopt. Als het artikel uitverkocht is, kan het zijn dat bijbestellen niet meer mogelijk is. Uitzonderingen zijn folderartikelen. Je kunt uitverkochte folderartikelen bestellen indien de leverancier of producent nog voorraad heeft. Zo niet wordt een gelijkwaardig alternatief aangeboden.
Wij hebben ook een webshop www.makroshop.be waar je een groot deel van ons assortiment kan terugvinden. Je kan kiezen voor thuislevering of afhaling in een Kialapunt.


Winkel Klantenkaart/Makrokaart Service Contact Jobs Website

Jobs

Zijn er vacatures bij Makro?
Je kunt een vrije sollicitatie sturen naar Makro Hoofdkantoor, Personeelszaken, Nijverheidsstraat 70, 2160 Wommelgem of online onze vacature raadplegen

Kan ik aan de slag als jobstudent bij Makro?
Je kunt aan de klantenbalie in de vestiging een sollicitatieformulier opvragen of je kan online solliciteren.

Kan ik stage lopen bij Makro?
Aanvragen voor een stageplaats kun je schriftelijk sturen naar Makro Hoofdkantoor, Personeelszaken, Nijverheidsstraat 70, 2160 Wommelgem. Enkel de aanvragen waar we positief gevolg aan geven, worden beantwoord. Wij danken je voor je begrip.



Winkel Klantenkaart/Makrokaart Service Contact Jobs Website

Website

Wanneer staat de nieuwe folder online?
Elke maandag voor folderstart staan de folders online.

Hoe kan ik op de hoogte blijven van jullie acties en promoties?
Je kunt je inschrijven via deze link voor onze nieuwsbrief. Zo blijf je het beste op de hoogte van al onze aanbiedingen en promoties.



Winkel Klantenkaart/Makrokaart Service Contact Jobs Website

Makroshop.be


Contact

Kun je je vraag niet terugvinden op onze site of heb je een klacht?
Je kunt met je vragen altijd terecht op ons nummer 078/150 330 of in de winkel zelf. Je kunt ons ook contacteren via deze link.
Je kan ook terecht op het online ODR-platform van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/odr
  

Ik zoek informatie over assortiment, voorraad en prijs.
Deze informatie staat niet op onze website (uitgezonderd folderpromoties) maar in onze winkels helpen we je graag verder.