header-gezondleven

In 6 stappen naar een gezond leven

We kennen het allemaal. Het nieuwe jaar staat voor de deur, dus hebben we een resem goede voornemens gemaakt. Gezonder leven staat op de meesten hun lijst – en daar kan je nu al mee starten! Met onze tips en voorbereiding hou je een gezonde levensstijl moeiteloos vol.

  1. Investeer in je eigen fitness
    Vind je het niet leuk om je elke week meermaals naar de fitness te moeten sleuren? Voel je je bekeken als je daar traint? Je bent heus niet alleen. Je kan dat probleem oplossen door thuis je eigen fitness te installeren. Wie voldoende plaats heeft kan meerdere toestellen zetten – afwisseling is goed voor je lichaam. Heb je maar ruimte voor één toestel? De fitnessbank is je beste optie, want je kan er bijna je hele lichaam mee trainen.


  2. Sportief naar je werk
    We zijn allemaal geneigd om met de auto naar het werk te gaan, soms zelfs voor een ritje van slechts 5 kilometer. Nochtans is dagelijkse beweging enorm belangrijk voor een gezond lichaam én een gezonde geest. Fiets of wandel daarom wat vaker naar je werk: je zal het effect zowel zien als voelen. Wie van plan is om te fietsen, heeft natuurlijk wel een goede fiets nodig.


  3. Sport (mee) met je kinderen
    Je hebt geen tijd om zelf te sporten want je kinderen moeten naar karate, tennis, dansles of hockey. Waarom sport je dan niet gewoon mee? Heel veel sportverenigingen geven de mogelijkheid om samen met je kids lessen te volgen, waardoor je niet alleen gezond bezig bent maar ook quality time met je familie besteedt.


  4. Plan je wekelijks menu
    Gezond eten start met het opstellen van een wekelijks menu. Op basis daarvan doe je jouw inkopen op voorhand, zo is het makkelijker om je aan jouw menu te houden en niet gauw even een pizza te bestellen. Plan sowieso een cheatday in: die dag hoef je dan eens niet te kijken naar je vet- en suikerinname. Bij MAKRO vind je alles voor een heerlijk gevarieerd menu!


  5. Gezond eten doe je zo
    Eet vooral veel groenten. Van groenten kan je nooit te veel eten (en van fruit wel). Serveer niet al te grote porties vlees en kies vooral voor wit vlees zoals kip, kalkoen of kalf. Ook (snelle) koolhydraten beperk je best. Je mag ze zeker eten, maar gewoon niet te veel. Eet je koolhydraten, kies dan voor volkoren opties. Toegevoegde suiker en vetten vermijd je best zoveel mogelijk. Maak zelf je snacks met natuurlijke suikers of kies voor toetjes met zoetstoffen.


  6. Recepten voor een gezond & lekker menu
    Veel mensen hebben de misconceptie dat gezond eten saai en niet lekker is. Niets is minder waar! Onze foodblog staat vol met lekkere en gezonde recepten en binnen ons aanbod kookboeken vind je sowieso ook heel wat inspiratie.

Start hier je gezonde leven


Magic mushrooms

Het paddenstoelenseizoen is kort maar krachtig en geeft het bos altijd een sprookjesachtig uitzicht. Een zaligheid voor iedere kok, want dit is het moment waarop naar hartenlust kan worden geëxperimenteerd met die oneindige waaier aan vormen en texturen met rijke umamismaken.

Cook like a pro

Een zee aan mogelijkheden

Vissoep is als een schildersdoek waarop ieder zijn eigen kleuren en voorkeuren aanbrengt afhankelijk van de seizoenen en de getijden. Het is ook een heerlijk harmonieus gerecht waarbij het zalig spelen is met texturen.

Cook like a pro

Groetjes uit Saint-Buro

Telewerken vergt discipline, zoveel is zeker. Hoe lang werken? Hoe werk en privé gescheiden houden…? Met onderstaande tips wordt jouw thuiskantoor een schoolvoorbeeld van efficiëntie.

Groetjes uit Kastelona

Nu we met z’n allen steeds kleiner en compacter gaan wonen, vormt voldoende en efficiënte kastruimte vaak een uitdaging. Voor gezinnen met kinderen wordt het nog prangender, omdat naast de kleren ook het speelgoed een eigen plaatsje moet krijgen. Niemand wil een rommelig huis, toch?

New York Brunch

Zelfs met de klassieke ingrediënten van een New-Yorkse brunch kan je verrassende combinaties creëren en de smaakpapillen van je gasten prikkelen. Door met de kruiden uit het pastramirecept te spelen, een emulsie te maken van zachte mosterd en roomkaas, of pickles als zure toets te gebruiken.